Hjelp til bedriftskort
Har du glemt PIN-kode, eller må du sperre kortet ditt?
Mange lurer på
Bedriftskort
Administrator i nettbanken, kortholder, daglig leder, prokurist eller signaturberettiget kan avslutte kort ved å starte en chat med rådgiver i nettbanken eller ringe oss på +47 915 04800.
DNB Corporate Mastercard
For å avslutte ditt DNB Corporate Mastercard, kan du ringe vår Sperretjeneste på +47 21 01 50 40.
Hvilket kort ønsker du å avslutte?
Har ikke privat nettbank i DNB
Selv om du ikke har privat kundeforhold i DNB kan du allikevel logge inn med fødselsnummeret ditt og BankIDen du vanligvis bruker (utstedt fra en annen bank).
Bedriftskort (Visa/BankAxept)
Du finner PIN-koden i din private nettbank, ettersom kortet er registrert på deg som person.
Tips: Du kan også finne PIN-koden til kortene dine i mobilbanken.
Corporate Mastercard
PIN-koden finner du i Corporate Card-appen. Velg ”Tjenester” og deretter ”Vis eller lås opp PIN-koden din". Identifiser deg med BankID og se PIN.
Du kan også se PIN i tjenesten "Mitt Corporate Mastercard", en web-basert tjeneste som du finner her.
Hvilket kort gjelder det?
Du kan sperre kortet i privat nettbank, via mobilbanken eller ved å kontakt med oss på telefon +47 915 04800.
Tips: Har du ikke privat kundeforhold i DNB? Du kan fortsatt logge deg inn med BankID fra en annen bank.
Merk: Sperrer du kortet selv kan du åpne sperren om du skulle finne tilbake kortet.
Sperre kort i DNB Bedrift (0:56)
Det er kun administrator, kortholder og daglig leder som kan sperre et bedriftskort.
Dette kan gjøres via mobilbanken DNB Bedrift eller ved å ringe oss på telefon +47 915 04800.
Merk: Sperren på bedriftskort kan ikke fjernes. Du må derfor bestille nytt kort.
Bedriftskort (Visa/BankAxept)
Velg det som gjelder deg:
Sperre Corporate Mastercard
Hvis du skal sperre kortet og bestille et nytt, kan dette gjøres i Corporate Card-appen under menypunktet "Tjenester". Velg deretter "Sperre og bestill nytt kort" og følg instruksjonene.
Skal du bare sperre kortet, kan du ringe til vår døgnåpne sperretelefon på +47 21 01 50 40.
Innkjøpskonto
For å sperre kortet logger du inn på Mitt Corporate Mastercard.
Alternativt kan du ta kontakt med Corporate Mastercards sperretjeneste på telefon 21 01 52 00. Sperretjenesten er døgnåpen.
Gjenåpne sperret kort
Av hensyn til sikkerhet kan vi ikke åpne sperrede kort. Du kan enkelt bestille nytt kort i nettbanken.
Hvilket kort vil du sperre?
I god tid før utløpsdato vil du automatisk få tilsendt nytt kort i posten. Skal du være borte lenge bør du sjekke utløpsdatoen på kortet ditt før du drar. Du finner måned og år på forsiden av kortet.
Kortet ditt er gyldig i hele måneden som fremkommer som utløpsmåned.
Tips: Husk å oppdatere kortdetaljer hos forbindelser som belaster kortet ditt.
Det kan være flere grunner til at kortet ditt ikke virker. Hvis terminalen klarer å lese kortet ditt, enten med chip eller magnetstripe, betyr det at kortet ditt er i orden. Men hvis kortet ditt ikke kan leses i terminalen, kan det være skadet. I så fall, trenger du et nytt kort.
Hvis kortet ditt blir avvist eller du opplever andre problemer, kan du starte en chat med oss i nettbanken eller ringe oss på 915 04800.
Reklamasjon Bedriftskort (Visa/BankAxept)
Du finner reklamasjonsskjema i privatnettbanken din. Merk at beløpene må være bokført på din konto før du kan reklamere.
Logg inn i din private nettbank
Gå til Dagligbank og lån - Mine kort i hovedmenyen
Klikk på "Snarveier" på kortet det gjelder og velg "Reklamasjon på korttransaksjoner"
Fyll ut skjemaet, og reklamasjonsavdelingen vil ta kontakt med deg så fort de har startet behandling av saken din
NB: Husk å sperre kortet ditt om du mistenker misbruk! Ring oss på +47 915 04800 eller start en chat med oss for å gjøre dette.
Reklamasjon Corporate Mastercard
Som kortinnehaver kan du reklamere på et kjøp eller et uttak hvis noe har gått galt. Les mer og følg instruksjonene her.
Hvilket kort gjelder det?