Meny

Kort og pin

Sperre kortBestille/erstatte kort

Jeg har glemt PIN-koden. Hva gjør jeg?

Du finner PIN-koden til kortene dine i nett - og mobilbanken.

» Logg inn for å se PIN-kode

Kortet mitt går snart ut på dato. Hva gjør jeg?

Kortet ditt er gyldig til og med siste dag i den utløpsmåneden som står på kortet (eksempel: Utløpsdato 03/21 vil si at du kan bruke kortet til og med 31. mars 2021). Vi sender automatisk nytt kort i posten i god tid før utløpsdato og du bør senest ha mottatt dette 30 dager før kortet ditt utløper.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar nytt kort i posten?

Nytt bankkort mottar du normalt i løpet av en uke. Du bruker ditt gamle kort helt til du begynner å ta i bruk det nye.

Jeg har funnet igjen kortet, kan jeg åpne det igjen?

Det er mulig å åpne sperret kort i mobil- og nettbanken. Merk at det er ikke mulig å åpne sperre som følge av tyveri eller reklamasjon. Har du allerede bestilt nytt kort er det ikke mulig å fjerne sperren. 
  • Åpne kort i mobilbanken: logg inn i mobilbank-appen, velg Meg - Kort - Velg kortet - Huk av Sperr
  • Åpne kort i nettbanken: logg inn, velg Dagligbank og lån - Sperr eller åpne kort. Velg Snarveier på det aktuelle kortet

Hva er beløpsgrensen på kortet mitt?

Du finner beløpsgrensen for bruk av kort i prislisten for kort og betaling.

» Gå til prisliste (PC versjon)

Er det regionsperre på kortet mitt?

Nei, vi har ingen regionsperre på kortene våre og du vil kunne bruke kortet uansett hvor du befinner deg i verden.

Hvordan reklamerer jeg på ukjente korttransaksjoner?

Du finner reklamasjonsskjema i nettbanken (PC). Gå til "Dagligbank og lån" og "Mine kort" i hovedmenyen. Beløpene må være bokført på din konto før du kan reklamere. Fyll ut skjema og reklamasjonsavdelingen vil ta kontakt med deg så fort de har startet behandling av saken din.

Hvordan bestille kort til disponent?

Først må du legge til disponenten i nettbanken (fullversjonen) under fanen "Innstillinger" og "Disponenter". Kontoeier eller disponenten kan så bestille nytt kort i mobilbanken under "Kort",  "Bestille kort" og "Bestille ekstra/nytt kort". Deretter sendes kortavtalen til elektronisk signering i nettbanken til begge parter. Hvis ikke begge har BankID blir avtalen sendt per post.

Jeg har endret navn. Hvordan får jeg nytt kort?

Vi oppdaterer regelmessig våre systemer i henhold til endringer i Folkeregisteret. Du kan kontakte oss på telefon 915 04800 eller starte chat fra innlogget nettbank for å sikre at vi har fått ditt nye navn før du bestiller nytt kort. Husk at du må på bankkontor for å endre signatur og ta nytt bilde på kortet ditt.

Hvordan øker jeg kredittgrensen min?

For å øke kredittgrensen kan du sende inn søknad fra nettbanken (PC) under "Dagligbank og lån" og "Mine lån og kredittkort". Velg deretter "Øke kreditt på Mastercard".

Hvordan aktiverer jeg kontaktløs funksjon i kortet?

Hold kortet inntil terminalen – da får du beskjed om å sette inn kortet og og taste PIN-kode. Deretter er kortet klart for kontaktløs betaling.