Meny

BankID på mobil

hnd og mobil
Med BankID på mobil har du alltid med deg et alternativ til kodebrikken når du skal logge inn i banken, signere eller handle på nett. Sikkert og enkelt.
Opprett BankID på mobil
Med BankID på mobil kan du:
  • Logge inn i nett- og mobilbank
  • Bekrefte betalinger når du handler på nett
  • Endre beløpsgrenser i Vipps
  • Logge inn hos Lånekassen, Mine sider, etc.
  • Signere avtaler i kombinasjon med BankID-passord

Du kan også bruke BankID på mobil for å logge inn i nett- og mobilbank bedrift.

» Sjekk om mobilen og abonnementet ditt støtter tjenesten

Hva er BankID på mobil?

BankID på mobil er en sikker digital identifisering ved hjelp av mobiltelefonen. Med BankID på mobil behøver du ikke å ha kodebrikken tilgjengelig til enhver tid. Vær likevel oppmerksom på at hvis du bytter SIM-kort eller gjør endringer på ditt mobilabonnement må BankID på mobil slettes og opprettes på nytt ved hjelp av kodebrikken. Ta derfor vare på kodebrikken.

Hva kan jeg gjøre med BankID på mobil?

Dette kan du gjøre med BankID på mobil:
  • Logge inn i nett- og mobilbank
  • Bekrefte betalinger
  • Endre beløpsgrenser
  • Logge inn hos Lånekassen, Mine sider, etc.
  • Signere avtaler i kombinasjon med BankID-passord

Hvordan opprette BankID på mobil?

Du må ha et mobilabonnement hos en operatør som tilbyr tjenesten:

Har du byttet SIM-kort eller endret abonnement?

Har du byttet SIM-kort eller gjort endringer i ditt mobilabonnement? Logg deg inn i mobil-/nettbanken med kodebrikke fra DNB og slett gammel BankID på mobil på Innstillinger.

Du blir bedt om å reaktivere tjenesten og følger deretter instruksjonene for å opprette BankID på mobil på nytt.

Jeg får en feilmelding når jeg skal logge inn med BankID på mobil. Hva gjør jeg ?

Her er noen av de vanligste feilkoden:  
  • C161: Betyr at tjensten ikke lenger er aktiv eller er opprettet på et annet mobilnummer enn du bruker. Du må opprette tjenesten på nytt i din private nettbank. 
  • C167: Betyr at BankID på mobil er sperret. Du må slette og opprette på nytt i nettbanken. 
  • C302: Betyr at det er en generell kommunikasjonsfeil. Oppdater siden og prøv igjen.

Kost det noe å bruke BankID på mobil?

Det er gratis å bruke BankID på mobil i DNB, men mobiloperatøren kan ta betalt for bruk av telenettet. Sjekk derfor din mobiloperatørs vilkår.
SMS-tjenester
Visste du at du kan gjøre en rekke banktjenester via SMS? Du kan aktivere og endre SMS-tjenester og legge inn SMS-navn på kontoene dine i mobilbanken. 

BankIDBankID for ungdomMobilbankenOm våre apper