Meny

BankID på mobil

hnd og mobil
Uansett hvor du er, så er du din egen banksjef! Med BankID på mobil kan du enkelt logge deg inn i nett- eller mobilbanken når som helst og hvor som helst, kun ved bruk av mobilen.
Opprett BankID på mobil

Hva er BankID på mobil?

BankID på mobil er en sikker digital identifisering ved hjelp av mobiltelefonen. Med BankID på mobil behøver du ikke å ha kodebrikken tilgjengelig til enhver tid. Vær likevel oppmerksom på at hvis du bytter SIM-kort eller gjør endringer på ditt mobilabonnement må BankID på mobil slettes og opprettes på nytt ved hjelp av kodebrikken. Ta derfor vare på kodebrikken.

Hva kan jeg gjøre med BankID på mobil?

Dette kan du gjøre med BankID på mobil:
  • Logge inn i nett- og mobilbank
  • Bekrefte betalinger
  • Endre beløpsgrenser
  • Logge inn hos Lånekassen, Mine sider, etc.
  • Signere avtaler i kombinasjon med BankID-passord

Hvordan opprette BankID på mobil?

Du må ha et mobilabonnement hos en operatør som tilbyr tjenesten:

Har du byttet SIM-kort eller endret abonnement?

Har du byttet SIM-kort eller gjort endringer i ditt mobilabonnement? Logg deg inn i mobil-/nettbanken med kodebrikke fra DNB og slett gammel BankID på mobil på Innstillinger.

Du blir bedt om å reaktivere tjenesten og følger deretter instruksjonene for å opprette BankID på mobil på nytt.
SMS-tjenester
Visste du at du kan gjøre en rekke banktjenester via SMS? Du kan aktivere og endre SMS-tjenester og legge inn SMS-navn på kontoene dine i mobilbanken. 

MobilbankenMobilsikkerhetOm våre apper