• Chatbot
  • Bli bedriftskunde
  • Hjelp og veiledning
  • Avtal møte
  • Finn ditt kontor

Sykeavklaringsforsikring

Sikre at dine ansatte får utbetalt ett eller flere beløp i løpet av de første årene etter starten på en langvarig periode med arbeidsuførhet.

Bilde av en kvinne som har skadet hånden sin og får hjelp av kvinnelig sykepleier
  • Økonomisk trygghet ved uførhet som skyldes sykdom

  • Reduserer behov for egen uføreforsikring

  • Ansatte blir forsikret for sykdom som ikke blir godkjent som yrkessykdom

Jeg ønsker tilbud

Hva er sykeavklaringsforsikring?

Forsikringen gir økonomisk trygghet ved arbeidsuførhet som skyldes sykdom som ikke er yrkessykdom og kan også utvides til å omfatte arbeidsuførhet uansett årsak.

Hva kan forsikringen dekke?

Du kan velge at dine ansatte skal kunne motta engangsutbetaling(er) etter: 18 – 24– 30 – 36 – 42 – 48 måneders sammenhengende sykemelding. Basert på at det er gitt arbeidsavklaringspenger eller innvilget minst 40 prosent uførepensjon fra NAV.

Hva kan det gis erstatning for?

  • Ved 100 prosent arbeidsuførhet utbetales avtalt forsikringssum.
  • Den ansatte må ha vært minst 40 prosent sammenhengende arbeidsufør fra første sykemelding og frem til avtalt utbetalingstidspunkt for at forsikringssummen skal komme til utbetaling.
  • Ved lavere grad av arbeidsuførhet reduseres forsikringssummen forholdsmessig.

Produktinformasjon (IPID)

Sykeavklaringsforsikring (PDF)

Vilkår personalforsikring

  • Se vilkårene

Våre personalforsikringer

Leverandør av forsikringen

Forsikringen leveres av DNB Livsforsikring AS.