Meny

Mobilbanken

pengebruk i mobilbank
Med mobilbanken har du tilgang til alle våre mobile tjenester når du trenger dem. Enkelt og praktisk når man er på farten og selvsagt like sikker som nettbanken
Last ned Mobilbanken
Se hva du har brukt penger på
Pengebruk gir deg full oversikt over hva du har brukt penger på. Funksjonen kategoriserer transaksjonene dine i grupper som "hus og hjem", "mat og restaurantliv" og "reiser og fritid". Gå inn å se ditt forbruk - er det noen overraskelser eller finner du noen poster du bør kutte i? 

Aldri mer KID-nummer 
Med fakturascan kan du enkelt ta bilde av en faktura og betale i mobilbanken. Når du tar bildet av fakturaen vil KID-nummer, kontonummer og resterende informasjon bli scannet og lastet inn mobilbanken, og det eneste du trenger å gjøre er å velg hvilken konto du ønsker å betale fra. Du kan også importere faktura som du har fått på mail eller fra bildearkivet ditt. 

Abonnementoversikt 
Har du oversikt over alle abonnementene dine og hva de koster deg i måneden? Vi har laget en oversikt for deg. Ta en titt og se om du trenger alle sammen. Kanskje det er noen du hadde glemt? 

Kontoversikt 
Har du kontoer i flere banker? Nå kan du legge til kontoer fra andre banker i mobilbanken fra DNB for å få oversikt over saldo og enkelt overføre penger mellom kontone med "drag and drop".  

Til overs 
Denne funksjonen gir deg oversikt over hvor mye penger du har på konto både før og etter at de faste utgiftene er betalt. I tillegg sier den i fra hvor mange dager det er til din neste lønning.
Laste ned mobilbanken
spare last ned appen spare last ned appen
Første gang du logger på i den nye mobilbanken må du ha BankID, BankID på mobil eller kodebrikke tilgjenglig. 

Jeg får ikke lastet ned den nye mobilbanken

Mobilbanken fungerer på:
  • iPhone 5, iOS 10 og nyere
  • Android 5.0 og nyere
Den nye mobilbanken støtter dessverre ikke windows telefoner eller eldre versjoner enn Iphone 5 og Android 5.0. Har du en av disse telefonene som ikke støttes av den nye mobilbanken vil kunne fortsette å bruke mobiltjenestene våre via m.dnb.no. 

Hvordan fungerer "penger til overs" funksjonen?

Funksjonen skal hjelpe deg med å synliggjøre hvor mye penger du har til overs etter faste trekk enten fra måned til måned eller fra lønningsdag til lønningsdag.
 
Du velger selv hvilke konto du skal være synlig i denne funksjonen, velge lønningsdager og om du vil ha oversikt fra måned til måned eller lønningsdag til lønningsdag ved å sveipe helt til høyre i funksjonskortet.

Ønsker du å fjerne funksjonen gjør du dette ved å  trykke deg inn på "meg" og "innstillinger" og huk av "visning av penger til overs"

Hvordan fungerer fakturascanning?

Det er to måter du kan bruke fakturascanning: <

1. Gå inn i mobilbanken og trykk "betal". Trykk så på bildet av kameraet og ta bilde av fakturaen. Mobilbanken scanner så fakturaen og leser inn all informasjon. 

2. Har du fått en faktura tilsendt som vedlegg kan du laste opp vedlegget rett inn i mobilbanken. Trykk på "del" knappen og velg mobilbank som alternativ. Mobilbanken scanner fakturaen og leser inn all informasjon.

Hvordan gjennomføre en betaling?

iOS: Du kan betale ved å sveipe til høyre på kontoen du vil betale fra, og trykke "betal" eller ved å gå på "Betaling" nederst i appen og trykke "+".
Android: Du kan betale ved å gå på "Betaling" nederst i appen og trykke "+". Sveip kommer snart.

Hvordan velger jeg hvilke kontoer som skal være synlige på startsiden?

Trykk på den grønne pilen under kontoene dine. Dette vil åpne et alternativ som heter "Vis/skjul kontoer". Trykk på denne. Her vil du få opp alle kontoene dine. Hver konto er markert med tre linjer lengst til høyre. Ved å holde inne på denne kan du dra kontoen. Kontoer over den stiplede linjen er synlige i åpningsbildet. Marker med en bryter hvilke kontoer du ønsker å være synlige. 

Hva er betaling med sveip?

Hurtigvalgene «Betale» og «Fyll på» får du ved å sveipe til venstre på en konto. Du kan enten betale en regning eller overføre penger mellom egne kontoer. Dagens dato blir automatisk fylt inn, så dette går unna i en fei! Sveipefunksjonen kan du bruke flere steder i appen, så prøv deg litt frem (for iOS). 

Hva er «dra og slipp»?

Med «dra og slipp» kan du enkelt overføre mellom kontoer. Trykk og hold på en konto, for deretter dra og slipp på kontoen du vil overføre til (for iOS).

Hvordan gjennomføre en overføring?

Det finnes flere muligheter for å gjennomføre en overføring:
Trykk "betaling" nederst på skjermen. Trykk "overføring" på toppen av skjermen på iOS og trykk "+" og "overføring" på Android.
På startskjermen: dra kontoen du ønsker å overføre fra, mot venstre. Du vil få opp alternativet "fyll på" og "betalinger". (iOS)
Legg inn konto og godkjenn med BankID, BankID på mobil eller kodebrikke og personlig passord. (iOS)
Dra og slipp: Dra kontoen du ønsker å overføre fra, over til kontoen du ønsker å overføre til. (iOS)

Hva er «meg»-siden?

Meg-siden er din personlige side. Her får du oversikt over dine kontoer, kort og full oversikt over andre produkter. I tillegg kan du endre innstillingene dine her.
Android (versjon 4.0.1) vil kun ha mulighet å endre samtykke til krasjrapportering, analyselogging og ytelseslogging under instillinger. De vil i tillegg ikke ha mulighet til å få oversikt over kontoer. 

Hvordan fungerer eFaktura?

Dersom du har eFakturaer som ikke er godkjent, vil disse dukke opp på forsiden og under betalingsfanen. Du kan godkjenne disse direkte ved å trykke på knappen under fakturaen. Dersom du vil se eller endre detaljene i eFakturaen før du betaler, kan du trykke på eFakturaen for å få opp denne informasjonen.

Hvor finner jeg oversikt over boliglån og forsikring?

Trykk på "meg"-siden. Her får du flere valgt som blant annet lån og forsikring.