Meny

Oppgradering av BankID på mobil for Telenor

oppgradering av sim-kort og bank id p mobil
Telenor og operatører i Telenors nett oppgraderer sikkerheten, og du må derfor aktivere BankID på mobil på nytt i løpet av det kommende året. Du får SMS når det er din tur.
Oppgrader
Hva betyr dette for meg?
  • Telenor-kunder med nyere SIM-kort må aktivere BankID på mobil på nytt i nettbanken 
  • Telenor-kunder med eldre SIM-kort får tilsendt nytt i posten og må deretter aktivere BankID på mobil på nytt i nettbanken 
Trenger du hjelp med oppgraderingen kan du kontakte oss på telefon 23 02 10 48 mandag til fredag mellom kl. 08.00-16.00.
oppgradering av sim-kort og bank id p mobil
Jeg skal oppgradere SIM-kortet jeg har
Har du mottatt SMS der du blir bedt om å oppgradere i nettbanken må du gjøre følgende:
  1. Trykk på "Oppgrader" øverst på siden og logg inn. Alternativt kan du logge inn i nettbanken fra forsiden, og gå til Innstillinger - BankID på mobil
  2. Trykk på "Slett BankID på mobil", og følg deretter instruksjonene på skjermen for å rebestille tjenesten. SIM-kortet oppgraderes automatisk 
  3. Du får en SMS når oppgraderingen er fullført
Jeg har fått nytt SIM-kort
Har du fått nytt SIM-kort må du først aktivere det hos mobiloperatøren. Deretter gjør du følgende:
  1. Trykk på "Oppgrader" øverst på siden. Der logger du inn med vanlig BankID med kodebrikke og personlig passord eller kodebrikke og personlig kode. Alternativt kan du logge inn i nettbanken fra forsiden, og gå til Innstillinger - BankID på mobil
  2. Bestill BankID på mobil ved å følge instruksjonene på skjermen 
  3. Du får en SMS når oppgraderingen er fullført

Hva skjer hvis jeg ikke oppgraderer BankID på mobil?

Du får en SMS når det er din tur til å oppgradere. Dersom du ikke oppgraderer BankID på mobil i løpet av 14 dager etter mottatt SMS vil BankID på mobil slutte å fungere.

Hvilke mobiloperatører gjelder oppgraderingen for?

  • Telenor
  • Talkmore 
  • Dipper 
  • Phonect 
  • GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil 
  • Gator 
  • ATEA Mobil 
  • Fjordkraft Mobil
  • Oyatel 
  • Saga Mobil 
  • Happybytes 
  • Sponz 
  • Telipol/Hudya 
  • Pepcall 
  • Primafon

Jeg har glemt mitt personlige passord

Oppgraderingen feiler

Prosessen på mobilen din tar noen minutter, så ha litt tålmodighet når oppgraderingen starter. Får du feilmelding anbefaler vi å prøve på nytt senere.

Får du feilmelding om at SIM-kortet ditt ikke er kompatibelt må du kontakte Telenor.